Pilates

 
Pilates, nebo též metoda Pilates, je cvičební systém, který zlepšuje funkci svalové kontroly, flexibilitu těla, sílu a dýchání. Cvičení Pilates je zaměřené na posílení svalů celého těla, zejména hlubokých břišních a zádových svalů a svalů pánevního dna. Tím, že metoda klade důraz na zpevnění hlubokých břišních svalů jako opory pro páteř, je páteř méně namáhána. Veškerý pohyb zde vychází ze stabilního středu - tzv.Powerhouse (centrum síly) do všech periferních částí těla. 

Tento přístup ke cvičení je mimořádně efektivní, ale zároveň náročný na detaily a procítění pohybu. Tělo se postupně zpevňuje a získává novou stabilitu, záda se narovnávají a nový způsob dýchání zabezpečuje více kyslíku v plicích. Aktivizují se hluboké břišní svaly, které se nedají cvičit běžnými technikami, a buduje se pevné ploché břicho. Mění se rozložení podkožního tuku, klesá nadváha. Změna je na první pohled patrná z držení těla, chůze a estetiky pohybu. 

Důraz je kladen na postupný rozvoj uvědomování si tělesného pohybu a pro metodu je charakteristická přesnost provedení jednotlivých pohybů každého cviku. Proto mohou mít mnohdy i nepatrné pohyby výrazně prospěšný účinek. Po bližším seznámení s metodou se ukáže, že tento systém je tak účinný právě díky koncentraci na každý pohyb. 

Pilates je velmi univerzální cvičební metoda, vhodná jak pro širokou vrstvu veřejnosti, tak i pro sportovce a tanečníky. Cvičení na zemi (na podložce), Matwork, neklade nároky na věk, trénovanost, prostor ani pomůcky. Díky různým stupňům náročnosti lze metodu Pilates aplikovat jak na začátečníky, tak i velmi zdatné jedince.
 
Příchod je nutný 5 minut před cvičením.
 

úterý 18.30-19.30 hodin

středa 18.30-19.30 hodin

čtvrtek 18.00-19.00 hodin

pátek 8.30-9.30 hodin

pátek 10.00-11.00 pilates po porodu (děti do jednoho roku je možné mít s sebou na hodině)